Strategia Organizacji
Każda firma takową posiada i dzielnie ją realizuje jednak według badań branżowych większość strategii jest zapisana głównie w głowie właściciela, bądź zarządu. O ile w przypadku jednoosobowej działalności to zjawisko całkiem normalne, o tyle w przypadku firm zatrudniających pracowników sprawa się odrobinę komplikuje.. Wspieramy naszych klientów, na każdym etapie związanym z budową i wdrożeniem strategii, jako podstawowego narzędzia w kierowaniu przedsiębiorstwem oraz budowaniu jego stabilnej pozycji na rynku.
Jak bardzo potrzebna Ci strategia?
Każda organizacja potrzebuje strategii – truizm powszechnie znany, ale czy oby na pewno jest to prawda? Można się pokusić o stwierdzenie, że każda firma jakąś strategię posiada ponieważ jest jeszcze na rynku, a skoro tak to czy potrzebuje innej bądź nowej?
Tematyka strategii w literaturze pojawia się od wielu dziesiątek lat. Zasadniczo opisuje sposób wyznaczenia celów dla organizacji i ich późniejszej realizacji. Dla jednych jest to temat na obszerne książki dla innych na krótkie artykuły opisujące budowę strategii opierającej się o odpowiedź na kilka pytań (np. HBR five questions to build strategy) Jak jest natomiast dla nas przedsiębiorców? Jednym wystarczy 5 odpowiedzi, inni potrzebują rozbudowanych dokumentów opisujących wszystkie elementy strategii – na rynku egzystujemy wszyscy. Tu właśnie, w codziennej działalności ukryta jest odpowiedź na wcześniejsze pytania. To dobrze zbudowana strategia daje odpowiedzi na pytania w stylu, czy poszerzyć działalność o kolejny rynek? czy obniżyć ceny? Czy wprowadzić nowy produkt w tym momencie na rynek. Dla firm posiadających przemyślaną strategię, podjęcie decyzji staje się znacznie łatwiejsze ze względu właśnie na wspomnianą strategie. Pozostali muszą w swojej ocenie kierować się innymi źródłami decyzji, najczęściej kończy się na intuicji bądź personalnej decyzji jednego z członków zarząd.
Każdy kto ma pod opieką organizację bądź jej część prędzej czy później zaczyna się zastanawiać nad strategią. W jego głowie pojawia się wiele pytań dotyczących tego tematu, czy decyzje które są podejmowane na co dzień wspierają realizację strategii? Czy można podejmować lepsze decyzje dotyczące firmy. Wtedy również pojawia się w domowej biblioteczce (lub firmowej) pozycja omawiająca obszar strategii. Niestety zwykle po lekturze, pojawia się w głowie jeszcze więcej pytań – a odpowiedzi na horyzoncie dalej nie widać. Internet i księgarnie dostarczają niezliczonych źródeł informacji opisujących różne strategie – dlaczego więc wciąż istnieją firmy zajmujące się doradztwem strategicznym? Przecież cały Know How jest dostępny za nie duże pieniądze, a jak dobrze poszukać nawet i za darmo. Na to pytanie jedynie odpowiedź jest prosta – doświadczenie i wiedza. Wiedza jak poskładać ze sobą różne elementy strategicznej układanki, która jest w stanie uchronić organizację przed „ślepymi uliczkami” drogi na szczyt.
Controling
Wykorzystując dane, do których naturalnie mamy dostęp prowadząc księgi naszych klientów, mamy możliwość zaprojektowania i wdrożenia rozwiązań, których celem jest poprawa efektywności organizacji. Poprzez stały dostęp do informacji na temat organizacji, mamy możliwość podejmowania optymalnych decyzji, a dzięki indywidualnym systemom raportowania poddajemy selekcji informacje które są kluczowe dla managerów.
Controlling? Jest – księgowa ogarnia.
Controlling w Polskich realiach najczęściej funkcjonuje podobnie jak „kukułcze jajo” podrzucone do działu księgowości, planowania, analiz lub kontroli. Jest to zrozumiałe, gdyż do jego funkcjonowania niezbędne są informacje którymi dział ten dysponuje. Niestety Controlling, to nie księgowość, ani żaden z kolejnych wymienionych działów a do prawidłowego działania potrzeba mu danych z nich wszystkich i kilku kolejnych.
Ciężko w kilku zdaniach opisać narzędzia którym poświęcono niejedną książkę oraz prace doktorskie. Nie mniej warto korzystać z możliwości jakie daje nam dobrze wdrożony Controling, gdyż jest on niezastąpionym źródłem na temat kondycji organizacji, jak również jej planów na przyszłość. Kluczowe dla tego obszaru jest kompleksowe podejście do tematu i realizowanie jego kluczowych założeń. W innym przypadku, będziemy mieli do czynienia z kolejnym systemem który jest, ale nikt nie kwapi się żeby zaufać wnioskom z niego wypływającym.
Etapy wdrożenia.
1
Audyt organizacji
Na tym etapie nasi konsultanci badają organizację, mapują obecnie funkcjonujące procesy oraz diagnozują możliwe usprawnienia.
2
Przygotowanie propozycji wdrożenia
Czas w którym na podstawie wcześniejszych obserwacji i analiz przygotowujemy plan działań związanych z wdrożeniem systemu.
3
Właściwe wdrożenie procesu w organizacji.
Wspólnie z klientem pracujemy nad efektywnym wdrożeniem, na tym etapie wprowadzamy zmiany w organizacji przygotowane podczas 2 etapu.
4
Kontrola wdrożenia, rekomendacje.
Po upływie określonego czasu, wykonujemy kolejny audyt organizacji – to dzięki niemu, mamy informacje na temat realizacji wcześniejszych zamierzeń.
A jak Twoja firma radzi sobie z tymi zadaniami?
Każda organizacja potrzebuje do prawidłowego działania informacji zarówno o niej samej jak i jej otoczeniu. To właśnie dzięki dobrze zaprojektowanym miernikom jesteśmy w stanie monitorować w którym miejscu na drodze realizacji celów biznesowych się znajdujemy. Dobrze zaprojektowane i wdrożone narzędzia świetnie pomagają zarządowi podejmować decyzje służące realizacji strategii.
Marketing
Wspieramy organizacje zakresie ich strategii marketingu, pomagamy również w stworzeniu ich od nowa. Posiadamy doświadczenie w pracy z klientem z sektora mikro i małych przedsiębiorstw. Dzięki rozbudowanej strukturze partnerów, jesteśmy w stanie pomóc na każdym etapie projektowania jak i realizowania działań marketingowych. Nasze doświadczenia pozwalają unikać często popełnianych błędów, dzięki czemu koszt naszych usług jest relatywnie niski w odniesieniu do efektu i zysku.
Nie ma Cię w internecine, nie istniejesz.
Badanie “Strategie marketingowe 2014” przygotowane przez Mind Progress Group we współpracy z Instytutem Badawczym IP pokazuje że już 2 lata temu ponad 95,5% firm postrzega stronę internetową jako główne źródło działań komunikacji marketingowej. Oczywiście marketing to nie tylko strona www, nie mniej w dzisiejszych czasach, to właśnie ona staje się często pierwszym źródłem informacji na temat firmy. W swoich działaniach wspieramy naszych klientów zarówno w kwestii strategii marketingowej jak również w późniejszych działaniach związanych z jej wdrożeniem. Dzięki wykorzystaniu informacji do których mamy dostęp jesteśmy w stanie dostarczać odpowiednio przygotowane raporty, które są źródłem informacji na temat realizacji strategii marktingowej.
Twoja korzyść przede wszystkim
Różne sytuacje spotykają firmy na rynku, w wyniku wciąż zmieniającego się otoczenia, nowe trendy, innowacje. W jednej chwili kultowe produkty jak i marki znikają z rynku ustępując miejsca nowym. Historia dostarcza wiele ciekawych przykładów kiedy to początkowo zakładana strategia musiała się zmienić, dając w ten sposób szansę przetrwanie lub rozwoju. Za dobry przykład może posłużyć firma Nokia, która na samym początku nawet nie nazywała się w ten sposób a jej głównym sposobem zarabiania było przetwórstwo drewna.
Firma Sefin kładzie nacisk na Twoją organizację, jej szanse i zagrożenia. Staramy się wraz z klientem opracować rozwiązania dostosowane do jego potrzeb zarówno w kwestii strategii jak i pozostałych kluczowych dla niej elementów.
Pomożemy Ci w sytuacji, gdy:
- Potrzebujesz opracować strategię (organizacji,marketingową)
- Chcesz zwiększyć sprzedaż
- Planujesz przeprowadzić zmiany w firmie
- Masz pomysł na biznes i nie wiesz co dalej
- Nie wiesz ile to powinno kosztować
Jak pracujemy?
1
Spotkanie
To czas poświęcony na rozmowę o Twojej firmie, na tym etapie zbieramy niezbędne informacje na start, wstępnie diagnozujemy obszary którym trzeba się przyjrzeć oraz dokładnie przeanalizować. Na koniec podejmujemy wspólnie decyzję na temat obszarów, których zmiana przyniesie prawdopodobnie największe efekty dla firmy. Ten etap nic nie kosztuje, to nasza inwestycja w dobrą relacje, od Ciebie zależy czy zrealizujemy kolejne etapy.
2
Analiza
Ten etap charakteryzuje się dużą ilością pracy po naszej stronie, zbieramy konkretne dane i poddajemy wcześniej zdiagnozowane obszary dogłębnej analizie. Jest to bardzo ważny etap, gdyż na jego podstawie pracujemy nad późniejszymi rekomendacjami.
3
Rozwiązanie
Po analizie danych, przedstawiamy rekomendacje wraz z konkretnym planem wdrożenia. W tym momencie klient podejmuje decyzję w oparciu o analizy związane z wdrożeniami.
4
Wdrożenie
Wspieramy i monitorujemy proces zmiany w Twojej organizacji. To najtrudniejszy etap, dlatego też pozostajemy w stałym kontakcie.
5
Audyt
W określonym czasie przeprowadzamy audyt związany z wdrożonym rozwiązaniem. W tym etapie uzyskujemy końcową ocenę całego procesu zmiany, to czas podsumowania i oceny zmian.